45 1 - نایلون حباب­دار چگونه عمل می­‌کند؟

نایلون حباب­دار چگونه عمل می­‌کند؟

نایلون حباب­دار یکی از محصولات پلاستیکی پرکاربردی است که در صنایع بسته‌­بندی انواع کالاها مورد استفاده قرار می­‌گیرد. نرخ خرید نایلون حباب­دار نشان می­‌دهد که امروزه استفاده از این محصول جهت محافظت از انواع کالاها به عنوان کاور، محافظ، ضربه‌­گیر و حتی عایق بسیار مرسوم شده و تولید کننده نایلون پلاستیک حباب­دار نیز با علم به این موضوع در صدد تولید انواع نایلون حباب­دار برآمده تا نیاز بازار را مرتفع سازد.

نایلون حباب­دار چگونه عمل می­‌کند؟

34865dsc01514 600x400 1 300x191 - نایلون حباب­دار چگونه عمل می­‌کند؟نایلون حباب­دار که به هدف محافظت از انواع کالا در بسته­‌بندی و هنگام حمل و نقل تولید می­‌شود، از تعداد زیادی بالشتک نرم حاوی هوا تشکیل شده است که مانند ضربه­‌گیر عمل کرده و در هنگام وارد شدن ضربه، از شدت آن کاسته و جلوی نیروی وارد آمده را تا حد زیادی می­‌گیرد. ضمن اینکه وجود این حباب­‌های هوا درست همانند یک عایق عمل کرده و در برابر تغییرات دما و انتقال انرژی از خود مقاومت نشان می­‌دهند.

ویژگی­های نایلون حباب­دار

نایلون حباب­دار که از نوعی پلاستیک تحت عنوان پلی اتیلن ساخته می­‌شود، اغلب به منظور ضربه­‌گیر مورد استفاده قرار گرفته و ویژگی­‌هایی دارد که عبارتند از:

  • استفاده آسان در بسته‌­بندی
  • مناسب برای پوشش، محافظ، عایق و آنتی استاتیک
  • مقاومت و دوام بالا
  •  امکان حمل و نقل آسان به دلیل سبک بودن
  • ·امکان مشاهده کالای بسته‌­بندی شده به دلیل شفافیت

انواع نایلون حباب­دار

271114402927 - نایلون حباب­دار چگونه عمل می­‌کند؟

مراکز تولید کننده نایلون پلاستیک حباب­دار بسته به نوع کاربرد آن و اندازه کالاهایی  که قرار است مورد بسته بندی قرار گیرند؛ این نایلون­‌ها را در انواع مختلف با توجه به اندازه حباب­‌هایشان تولید می­‌کنند. این انواع بدین شرح‌­اند:

نایلون حباب­دار استاندارد

نایلون حباب­دار معمولی که از یک لایه پلاستیک به همراه بالشتک‌­های حاوی هوا تشکیل شده و کمترین قیمت نایلون حباب­دار نیز مربوط به این نوع است. این نوع نایلون حباب­دار برای بسته‌بندی کالاهای شکستنی از قبیل ظروف، مناسب می‌­باشد.

نایلون حباب­دار فوم­‌دار

در ساخت این نوع نایلون حباب­­دار علاوه بر یک لایه نایلون و بالشتک‌­های هوا، یک لایه فوم نیز به کار رفته است که با نرمی خود میزان حفاظت پلاستیک را افزایش می‌دهد. از این نوع نایلون حباب­دار در بسته‌بندی کالاهایی که بیشتر در معرض تابش خورشید قرار می­گیرند، استفاده می­‌شود.

نایلون حباب­دار ضد استاتیک

به طور معمول نایلون­‌های حباب­دار مقداری الکتریسیته ساکن تولید می‌­کنند که در موارد بسته­‌بندی لوازم و قطعات الکترونیکی مناسب نخواهند بود بنابراین بهتر است از نایلون حباب­دار ضد استاتیک استفاده شود تا خطری برای قطعات الکترونیکی ایجاد نگردد. خرید نایلون حباب­دار ضد استاتیکی نسبتا به نوع استاندارد آن گران‌­تر می­‌باشد.

نایلون حباب­دار چسب­‌دار

تفوت این نوع نایلون با نایلون حباب­دار استاندارد در چسب­‌دار بودن آن است که گزینه مناسبی برای بسته­‌بندی کالاهایی از قبیل لوازم خانگی شیشه­‌ای می‌باشد. نایلون حباب­دار چسب­‌دار به راحتی روی سطوح چسبیده و نقش محافظتی خویش را ایفا می­‌کند.

نایلون حباب­دار قابل بازیافت

از آنجایی که فروش نایلون حباب­دار بسیار افزایش پیدا کرده است، تولید کنندگانی که به فکر محیط زیست نیز می­‌باشند؛ اقدام به تولید نایلون حباب­داری کرده­‌اند که از نوعی پلاستیک قابل بازیافت ساخته می‌­شود و پس از استفاده قابلیت برگشت به چرخه تولید را خواهد داشت.

5/5 - (5 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *